Wednesday, January 9, 2013

jual mahal

hello and goodbye.. eh?? -__-" so bertemu semula untuk meluahkan apa yang dirasa and apa yang terasa.. terasakah?? 

so kali ni aku nak berkongsi pendapat aku tentang isu JUAL MAHAL.. tapi ni bukan kes jualan akhir tahun ke, jualan musim perayaan ke atau jualan penghabisan stok.. tapi isu jual mahal yang selalu dikaitkan dengan orang yang sombong, susah nak layan orang atau demand yang tinggi.. xkisah la, sama ada lelaki ke perempuan.. erk?? faham ke??

ala.. golongan ni sebenarnya bukan jual mahal.. tapi sebenarnya mencari yang sesuai dan memahami diri dia seadanya.. memang la susah nak dapatkan ciri2 tersebut.. tapi mesti la kita nak yang terbaik untuk diri kita kan?? xkan la nak main ambik je yang mana nak berkenalan or just nak main2 ngan kita kan.. then, kita akan cuba jauhkan diri dari spesis2 ni or just layan sebagai kawan biasa je.. xlayan terus kang cakap kita sombong lak.. so, dari sini la kita akan di "COP" sebagai jual mahal.. 

tapi kan, lebih baik jual mahal daripada jadi MURAHAN kan?? ye la, klu murahan ni senang2 je orang nak dapatkan kita.. kalau dah senang nak dapat mesti la value dia lagi kurang kan?? aku bukan la nak judge orang dari segi ni, tapi ni cuma pendapat aku, apa yang aku nampak, and apa yang aku dengar.. (banyak lak aku pnya kan, kan??) ^__^

aku tulis pasal ni pn sebab sejak kebelakangan ni, kawan2 aku selalu cakap aku jual mahal.. sbb 2 aku xde pasangan smpai sekarang.. actually, aku bukan jual mahal, tp mcm aku ckp td la.. nak jumpa orang yg bole terima kita seadanya ni sebenarnya bukannya senang.. kita lak nak kena terima diri dia seadanya.. bila dua jiwa yang tak pernah bersama agak susah nak sebatikan ok.. perlukan masa dan kesabaran yang tinggi tau x untuk semua 2.. hmm.. (tiba2 lak teremosi)

No comments:

Post a Comment